V programu IROP je jedním z hlavních témat i vzdělávací infrastruktura. Podívejte se na podmínky, které už v tuto chvíli známe.
Příjemci podpory
V této oblasti mohou být příjemci podpory:
- školské právnické osoby,
- obce,
- DSO,
- organizace zřizované nebo zakládané obcemi,
- NNO,
- ostatní právnické osoby, vykonávající činnost škol a školských zařízení, zapsané v Rejstříku škol a školských zařízení (např. a.s., k.s., s.r.o., v.o.s.).
Mateřské školy
Finanční prostředky lze použít na:
- navýšení kapacity stávající MŠ i vznik nové MŠ za účelem zajištění dostatečných kapacit v MŠ na území správního obvodu ORP, kde byla je na základě analýzy obsazenosti MŠ a demografického vývoje nedostatečná kapacita
- v případě nedostatků identifikovaných krajskou hygienickou stanicí na zvyšování kvality podmínek, např. formou změny vnitřního uspořádání prostor, zajištění kapacit s ohledem na hygienické požadavky, modernizace hygienického zázemí, zajištění bezbariérovosti, úprava zázemí a venkovních prostor atd.
Výstupy projekty musí být bezbariérově dostupné a v souladu s MAP.
Základní školy
Co se týče základních škol, podpora se bude vztahovat na:
- odborné učebny ZŠ ve vazbě na přírodní vědy, polytechnické vzdělávání, cizí jazyky, práci s digitálními technologiemi pro formální, zájmové a neformální a celoživotní učení,
- vnitřní konektivitu škol,
- školní družiny a školní kluby.
Součástí projektu může být budování a modernizace:
- zázemí pro školní poradenská pracoviště a pro práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (klidové zóny, reedukační učebny),
- zázemí pro pedagogické i nepedagogické pracovníky škol vedoucí k vyšší kvalitě vzdělávání ve školách (kabinety),
- vnitřního i venkovního zázemí pro komunitní aktivity při škole vedoucí k sociální inkluzi (veřejně přístupné prostory pro sportovní aktivity, knihovny, společenské místnosti), které by po vyučování sloužilo jako centrum vzdělanosti a komunitních aktivit.
Pro lepší představu uvádíme příklad projektu:
- rekonstrukce podkroví, nástavba odborných učeben pro přírodní vědy (laboratoř fyziky, odborná učebna fyziky, odborná učebna zeměpisu) a učeben pro cizí jazyk (multimediální jazykové laboratoře),
- zajištění bezbariérovosti školy,
- přístavba pavilonu školy s dílnami pro polytechnické vzdělávání a místnostmi školní družiny.
I v tomto případě musí být výstupy bezbariérově dostupné a v souladu s MAP.
S prostředím vzdělávací infrastruktury máme bohaté zkušenosti a dobře víme, co funguje. Neváhejte se na nás obrátit s jakýmikoliv dotazy nebo nápady. Probereme vše potřebné a rádi se s vámi pustíme do práce a postaráme se o administrativu a další nezbytné kroky.